...

Сабачилар яҳудийларга ўхшайди

Савол: Ибн Сабанинг йўлидаги шиаларда яҳудийларга ўхшаш томонлар бор экан. Улар қайсилар?

Жавоб: Авлиёнинг буюкларидан саййид ва шариф бўлган Абдулқодир Гейлоний ҳазратлари “Ғунйа” номли китобларида айтадиларки:

 72 бидъат фирқасининг асоси 9 тадир. Булардан бири бўлмиш шиалар 20 қисмга бўлинган. Диндан қайтган яҳудий Ибни Сабанинг фирқаси яҳудийларга жуда ўхшаб кетади. Бир неча мисол:

1) Яҳудийлар имомлик (бошчилик) маълум бир синфгагина махсус дейишади. Ибн Саба издошлари ҳам “Халифалик фақат имоми Алининг авлодидан бўлганларнинг ҳуқуқи. Бошқаларнинг халифа бўлиши жоиз эмас” дейдилар.

2) Яҳудийларнинг фикрига кўра Дажжол чиққунга қадар жиҳод жоиз эмас. Ибн Сабачилар эътиқоди бўйича ҳам Маҳди чиққунга қадар жиҳод қилиш жоиз эмас.

3) Яҳудийлар осмонда юлдуз кзринмагунча ифторлик қилишмайди. Сабачилар ҳам шундай қилади.

4) Яҳудийлар юпқа пайпоқ устига масҳ этишади. Ибн Саба издоши шиалар ҳам шундай қилади.

5) Яҳудийлар мусулмон ўлдиришни ҳалол деб билишади. Ибн Саба издоши шиа қизилбошлари ҳам Аҳли суннатни ўлдиришни ҳалол деб билишади.

6) Яҳудий эридан ажрашган аёл билан иддат вақти тугашини кутмасдан уйлана олади.Шиалар ҳам иддат вақти тугашини кутишмайди. Улар Мута деган вақтинчалик никоҳлаш орқали бир соатга ҳам уйланиб-ажрашади ва унинг ортидан бошқа бир Ибн Сабачи шиа худди ўша аёл билан уйлана олади.

7) Яҳудийларнинг уч талоқ қўйиши никоҳни бузмайди. Ибн Сабачи шиа қизилбошлар ҳам уч талоқ қўйган аёлига қайта уйлана олади. (Салафийларнинг пири Ибни Таймия ҳам уч талоқни биттага ҳисоблайди.)

8) Яҳудийлар Тавротни хоҳлаганларича ўзгартиришади. Бугун дунёда бузилмаган, тўғри Инжил қолмаганидек бузилмаган Таврот ҳам қолмаган. Ибн Сабачилар ҳам Қуръоннинг баъзи оятларини ўзбошимча ўзгартириб, бузуқ бир китоб нашр қилишган. Қуръонни Асҳоби киром жамлагани учун Асҳобга душманликлари сабабли, Қуръонда камчилик ва зиёдалик бор, дейишади.

9) Ибн Саба йўлидаги шиа гуруҳи ҳам яҳудийлардек Жаброил алайҳиссаломга душмандир. Чунки Ибн Сабачилар ваҳий Алига келиши керак эди, Жаброил Муҳаммадга олиб келди, дейишади.

10) Ибн Саба издоши қизилбошлар ҳам худди яҳудийлардек қуён гўштини ейишмайди. Ҳолбуки қуён гўшти динимизда ҳалол. (Дурар)

Тазкия-и аҳли байт” китобининг муаллифи Усмон жаноблари айтадиларки: "Камина Маориф мажлисида бўлган вақтимда Ибн Саба фирқаси мансублари бир сандиқ тафсир олиб келишган эди. Босишга рухсат берилмади. “Исломиятга мос келмаган жойи борми?” деб сабабини суриштиришди. Ҳа, ҳазрати Алига (карамаллоҳу важҳаҳ) кофир ва золим деб туҳмат қилисизлар, дедим. Ғазабланганидан кўзлари қисилиб кетди. Ўпкангни босдаги мени тинглагин, дедим. Ёзган китобларингнинг бошида айтлибдики: “Талха Алидан “Усмон Қуръондан 70 оятни, Умар эса, 80 оятни чиқарган, дейишади. Бу гап тўғрими?” деб сўради. Али ҳа, тўғри, деди. Талҳа яна Алидан “Ўзгартирилмаган Қуръон нусхаси сенда экан, шундайми?” деб сўради. Али “ҳа, менда ҳатто мавжуд Қуръоннинг икки мисличаси бор”, деди. Талха “Сендаги асл нусха Қуръонни мусулмонларга кўрсатмайсанми” деди. Али “Агар Абу Бакрнинг ўрнига мени халифа сайлашганида, берардим. Менга байъат қилишмагани учун бермайман. Васият қилиб қолдираманки, қиёматгача авлодимнинг қўлида махфий сақланади” деди.” Тайёрлаган тафсирларинг мана шундай воқеа билан бошланяпти.

 Яҳудийлар Тавротдаги Муҳамммад алайҳиссалом ҳақида келган 20 оятни яширганликлари учун Аллоҳу таоло уларни кофир деб атади. Ҳазрати Али Қуръоннинг икки мислини, яъни тахминан  3000дан зиёд оятини яширган бўлиб чиқяпти. Бу гапларинг билан ҳазрати Алини кофир деган бўласизлар, дедим.

[Ҳазрати Абу Ҳурайра: “(Бақара, 159; Ол-и Имрон, 187) оятлари бўлмаганда, ҳеч бир ҳадис ривоят қилмасдим.” деганлар. Бир ҳадиси шарифда илмни инсонлардан яширганларнинг қиёматда оғзига оташдан жилов солиниши хабар берилган. (Бухорий, Ибни Можа)]

Қизилбош шошиб қолди ва жавоб беролмади. Бироздан кейин “Мен на шиа, на суннийман. Мен масонман” деди. [Масонликни ҳам яҳудийлар қурган. Нима учун ҳар балонинг, ҳар бир нифоқ, низо ва ҳийланинг ортидан ҳамиша яҳудий қўли чиқади? Бу тасодифми?]

Бу бўҳтону ёлғонларни тарқатаётган кимсалар кўриб турганингиздек на шиа, на суннийдир. Булар Ибни Саба деган бир яҳудийнинг ҳийласига учган бадбахтлардир. (“Тазкия-и аҳли байт”)